mércores, 9 de setembro de 2015

ARTEIXO NA XEOGRAFIA XERAL DO REINO DE GALIZA. EUG...

Parroquia de San Xián (Julián) de Barrañán (anejo de Lañas).- A 16 kilómetros de la capital de la provincia y a las faldas de los montes Angra y el alto pico do Galo, que separan Barrañán de Arteixo. Es
terreno mediano y lo riega el Castro, que viene de Monteagudo y Armentón a perderse en la playa de Barrañán o de Branquenza, por el grupo así llamado que está próximo a él.

     Comprende las aldeas de Esfarrapa, Galo, Iglesario y Sar, y los grupos de Branquenza, Campo, Outeiro, Pata, Seara y Sisalde, con 319 habitantes de hecho y 348 de derecho, que viven en 98 edificios, 35 de planta baja y 55 de dos y 8 chozas o albergues. Tiene escuela de sostenimiento voluntario del ayuntamiento. Hállase a unos 3 kilómetros de la cabeza del ayuntamiento.

     La iglesia parroquial es notable y fué iglesia propia. Perteneció al priorato de Cambre.

     Confina con el Océano al N., Suevos al E., Oseiro al S. y Chamín al O.



2 comentarios:

  1. Curioso o dos "confines"...
    Os límites do concello e os das parroquias variaron ao longo dos anos, e incluso a día de hoxe andamos a voltas cos terreos da refinería, ou ca Zapateira...
    Sorprende que Barrañán lindase con Oseiro, e aínda máis con Suevos.

    ResponderEliminar
  2. ...non sei se o dos confines foi erro, mais o certo é que son os que aparecen neste traballo. Tamén sorprende que o areal de Barrañán se chamara da Branquenza, información que descoñecía por completo!

    ResponderEliminar